BRANDshift
De formule voor brand love
Van meting tot merkbeleving:
Bouw uw High Performing Brand
van binnenuit in 4 stappen.
Elke organisatie komt op een kruispunt.
Groei, fusie, verandering… en plots wringt je merk. Je voelt dat het niet meer klopt.
Je missie klinkt mooi, maar leeft niet. Je team doet z’n best, maar zonder kompas.
Je merk straalt iets uit, maar… klopt het nog vanbinnen?
Dan is het tijd voor een BRANDshift.
Geen oppervlakkige restyling. Maar een strategische en culturele shift die je merk weer laat kloppen. Vanbinnen én vanbuiten.
​
Hoe wij shiften? Een inside-out aanpak
​
Wij starten niet bij je logo.
Wij starten bij je mensen.
Onze aanpak bestaat uit drie versterkende pijlers die samen één beweging vormen:
een shift naar een merk dat echt leeft en geliefd wordt.
Zo bouw je een merk dat klopt
Van binnenuit. Met liefde. En met impact.
Sterke merken ontstaan niet aan de tekentafel.Ze ontstaan in de harten van je mensen, in de keuzes van je leiders,in de cultuur die je leeft,
en in de verhalen die je vertelt.
Daarom ontwikkelden we het BRANDshift-model:een werkbare aanpak waarmee we merken transformeren vanbinnenuit.Niet cosmetisch, maar fundamenteel.
Niet alleen zichtbaar, maar ook voelbaar. Centraal staat de ambitie om een High Performing Brand te worden:een merk dat gedragen wordt door cultuur én strategie,dat inspireert, groeit en impact maakt.
De vier bouwstenen
van een BRANDshift
​
01. BRANDlove
Meet de liefde die leeft in je merk
We starten met een scherpe meting: hoe sterk leeft je merk intern?Wat voel je van de cultuur? Wat doet leiderschap? Hoe betrokken zijn je mensen?De Brand Love Index brengt het in kaart – en levert een helder diagnose- en adviesrapport.Dat vormt het vertrekpunt voor alles wat volgt.
02. BRANDheart
Ontdek wat je merk écht drijft
Je missie, visie en waarden vormen het kloppend hart van je organisatie.Samen bouwen we aan de strategische essentie van je merk:Wie zijn we? Waarvoor staan we? Waar gaan we naartoe?Het resultaat: een gedragen merkstrategie en duidelijke richting,klaar om vertaald te worden naar identiteit en gedrag.
03. BRANDidentity
Laat zien wie je bent.
En voelbaar waaromWe brengen taal, beeld en verhaal samen in een unieke merkidentiteit. Geen lege verpakking, maar een expressie van wie je écht bent. Wat je krijgt: een concrete vertaling van je strategie in look, tone & storytelling.
Zodat iedereen, intern én extern, voelt, ziet en begrijpt waar je voor staat.
​
04. BRANDpower
Zet je cultuur in beweging
Cultuur is het gedrag van je merk in actie.In deze fase zorgen we dat het merk ook écht wordt geleefd in de organisatie.We activeren gedrag, leiderschap, rituelen en interne communicatie.Met als resultaat: een gedragen cultuur die je merkbelofte waarmaakt — elke dag opnieuw.
De flow tussen de bouwstenen: geen silo’s, maar schakels
-
BRANDlove levert een heldere analyse op waarmee we gericht kunnen bouwen aan strategie en activatie.
-
BRANDheart zorgt voor richting en helderheid, de inhoudelijke basis voor identiteit en cultuur.
-
BRANDidentity vertaalt alles naar tastbare communicatie en gedragssignalen.
-
BRANDpower maakt het merk levend, actief en gedragen, in mensen, teams en leiderschap.
Een merk dat klopt is het resultaat!
En daardoor scoort.
-
Helderheid over wie je bent en waar je naartoe wil
-
Interne verbinding én externe aantrekkingskracht
-
Een gedragen merkstrategie met meetbaar effect
-
Meer brand love, meer loyaliteit, meer impact
